Innholdsfortegnelse:

Hvordan beregner du PPC?
Hvordan beregner du PPC?

Video: Hvordan beregner du PPC?

Video: Hvordan beregner du PPC?
Video: Gemma's Day Out On Steamboat Persistance 2024, November
Anonim

Hvordan beregne riktig PPC-annonseringsbudsjett

  1. PPC reklame er en av de viktigste moderne reklametrendene.
  2. PPC Budsjett = (Antall kunder / CR2) / CR1 * CPC.
  3. Antall kunder = (inntekt / salgsperiode) / gjennomsnittlig salgsbeløp.
  4. Antall kunder = (10.000 / 2) / 1000 = 5 kunder.
  5. PPC Budsjett = (5 / 0, 5) / 0, 01 * 0, 5 = $ 500.

Dessuten, hvordan måler du PPC?

  1. Visninger – Antall ganger annonsen din ble vist på en søkeresultatside.
  2. Klikk – Antall ganger noen har klikket på annonsene dine.
  3. Klikkfrekvens (CTR) – Prosentandelen klikk delt på visninger.
  4. Kostnad – Den totale kostnaden for alle klikk.

Man kan også spørre, hvor mye bør jeg bruke på en PPC-kampanje? Generelt sett, hvor mye du burde bruke på Google Ads varierer mye. Du kan bruke så lite som $50 per måned eller oppover $10 000 eller mer. Hvor mye du ender opp utgifter avhenger av salgsmålene dine, hvor stort geografisk område du målretter mot, søkevolum og konkurranseevnen til bransjen.

hva er en god avkastning for PPC?

For eksempel, hvis du hadde en fortjeneste fra annonsene dine på $100, og du kjørte din PPC for $50, ville formelen din være (100-50)/50. Det viser seg å være 1, som, multiplisert med 100, er din prosentvise ROI: 100 %. Hvis du i stedet tjente 200 USD på de samme annonsene, 200-50=150, 150/50=3, for 300% ROI.

Hva er PPC-beregninger?

De 9 viktigste PPC-beregninger Klikk: Antall ganger en betalt annonse klikkes. Kostnad per klikk: Det gjennomsnittlige beløpet som er brukt per klikk. Klikkfrekvens (CTR): Hvor ofte klikkes annonsen din på etter å ha blitt sett. Kvalitetspoeng: Googles måling av kvaliteten og relevansen til annonsene, søkeordene og destinasjonssidene dine.

Anbefalt: